PRAKTISK INFORMATION

29. september 2018

DGI arrangerer i samarbejde med lokale foreninger en kæmpe motionsevent.

Det hele finder sted på motorvejen inden den åbner for biltrafik.

Generel information

Det bliver festligt og hyggeligt med masser af musik og underholdning langs ruten.

Alle løb foregår på den helt nye asfalt på motorvejen.

Starttider, priser og distancer

Under Løb kan du se discipliner, starttider, priser og distancer.

Alle priser er tillagt tilmeldingsgebyr på 10 kr inklusiv moms per deltager. Børn 0-6 år deltager gratis på 5 km walk ledsaget af voksen og modtager ikke t-shirt eller medalje. Medalje kan dog tilkøbes.

Startgebyret inkluderer en unik og funktionel løbe t-shirt til en værdi af 199 kr samt en specialfabrikereret medalje. T-shirten udleveres så længe lager haves.

Alle distancer er ud og hjem. Det vil fx sige, at 10 km løb er 5km ud og 5km hjem.
Se højdeprofil for ruten.

Ruten

På kortet kan du se ruter og vendepunkter for de forskellige distancer. Alle starter og slutter samme sted.
(Klik på kortet for at se en større udgave)

Løb

Start og mål ved festpladsen på Hjermvej i Holstebro.

Aldersgrænsen for halvmaraton er 15 år.

5 km og 10 km opdeles i grupper fra 6-12 år samt 13 år og ældre.

Alle distancer er inddelt i henholdsvis mænd/kvinder.

Det er tilladt at medbringe løbevogne på løbsdistancerne (5km, 10km og halvmaraton). Kun løbevogne beregnet til løb og med håndbremse er tilladt. Børn, der sidder i løbevogn skal have hjelm på. Det er ikke tilladt at deltage i løbsdistancerne med babyjogger, barne- eller klapvogn.

Walk

Det er tilladt at deltage i WALK-distancerne med babyjogger, barne- eller klapvogn.

Det er ikke tilladt at have husdyr (fx. hunde) med på nogle af distancerne.

Cykelløb

Det er et motionsløb, og alle færdselsregler SKAL overholdes.

Vi anmoder alle deltagere om at tage hensyn til øvrige trafikanter og rette sig efter henstillinger fra officials og andre hjælpere, der skal sikre afviklingen af løbet.

Følgebiler er strengt forbudt. Deltagere, der modtager hjælp fra følgebiler, vil blive diskvalificeret, og man vil blive bedt om at forlade løbet. Eventuelle følgebiler vil blive bedt om at forlade ruten.

Alle deltagere skal anvende godkendt cykelhjelm.

Brug af tri-styr eller anden form for styrforlængere er forbudt. Deltagere med sådanne monteret på cyklen vil blive anmodet om at afmontere disse, alternativt blive afvist ved start.

Elcykler er tilladt til 30 km motions- og oplevelsesløb, men deltagere på elcykler kan ikke vinde placeringspræmier.
I henhold til Cykelbekendtgørelsen §13 er en elcykel begrænset til at assistere op til 25 km/t.

Cykelanhængere er tilladt til 30 km motions – og oplevelsesløb. Anhængeren skal være placeret bag cyklen (ikke på siden). Hvis man deltager med anhænger, skal man starte i sidste startgruppe ved løbsstart.

Tandem er tilladt, men begge cyklister være tilmeldt løbet.

Der vil efter løbet være mulighed for cykelparkering i afspærret område med vagter. Cykel samt hjelm skal være markeret med startnummer. Dit udleverede startnummer fungerer som billet til din cykel.

Rulleski og rulleskøjter

Rulleskiløb skal gennemføres på rulleski med godkendte hjul og bindinger og udstyret skal være kommercielt tilgængeligt.

Ved fælles start skal der anvendes pigning på rulleski på de første 100 meter.

Brug af hjelm og beskyttende briller er obligatorisk på rulleski. Manglende briller og/eller hjelm medfører automatisk diskvalifikation, og man vil blive bedt om at forlade løbet.

Rulleskøjteløb kan gennemføres på klassiske rulleskøjter eller inliners.

Hjelm er obligatorisk for rulleskøjteløbere. Manglende hjelm medfører automatisk diskvalifikation, og man vil blive bedt om at forlade løbet.

Tidtagning

Tider på alle distancer til cykelløbene tages elektronisk med chip. Denne er placeret på sadelpinden. Det er deltagerens eget ansvar, at chippen placeres rigtigt.

På løbe- og rulleskøjte-disciplinerne løbes med chip, som er placeret i startnummeret. Startnummeret placeres på det yderste lag tøj på brystet.

Placeres chippen ikke rigtigt, kan vi ikke garantere, at din tid er korrekt.

Første løber over målstregen – i de forskellige distancer – er vinder af distancen.

 

Resultatliste og diplomer

Resultater og diplomer er online tilgængelige på raceresult.com umiddelbart efter løbet.

 

​Omklædning

Der er omklædning og bad på Storåskolens omklædningsrum på Måbjerg Skolevej 6, 7500 Holstebro. Det er ca. 600 meter fra start- og målområdet. Efterladte genstande i omklædningsrummene er på eget ansvar.

Parkering er muligt i parkeringsområde Vest.

 

Bagageopbevaring

Der er mulighed for bagageopbevaring i bagageopbevaringsteltet ved startområdet. Du vil få udleveret pose til din bagage hvor der påsættes label med startnummer. Din bagage kan afhentes efter løbet mod forevisning af dit startnummer.

 

Tilmelding/udlevering af startnummer og t-shirt

Onlinetilmelding skal ske inden søndag d. 16. september 2018 kl. 23:59. Online eftertilmelding er muligt fra 17.september til og med 26.september kl. 23.59.

Efter deltagergebyret er modtaget, registreres deltagerens navn på løbets hjemmeside. Denne registrering gælder samtidig som bekræftelse.

Eftertilmelding ved personligt fremmøde er mulig 27. og 28. september i forbindelse med udlevering af startnumre og på løbsdagen indtil 1 time før den aktuelle distances starttidspunkt. Det er ikke muligt at købe t-shirt ved eftertilmelding, medmindre lager haves.

OBS! Pris for eftertilmelding er løbets pris + kr. 75,00.

Udlevering af startnumre og t-shirts på dagen samt eftertilmelding foregår på Storåskolen (afdelingen i Måbjerg) ca. 700m fra start / målområdet.

Eftertilmelding og udlevering af startnumre og t-shirts 27. og 28. september fra kl. 13.00 – 19.00 i Musikteatret Holstebro, Den Røde Pl. 16, 7500 Holstebro.

 

T-shirt

Der er en t-shirt inkluderet i prisen og udleveres så længe lager haves. Det er ikke muligt at købe t-shirt på løbsdagen medmindre lager haves.

Se størrelsesguide for t-shirt her.

 

Tilmelding på løbsdagen

Eftertilmelding er muligt på selve løbsdagen fra kl. 07.00 og indtil 1 time før den aktuelle distance starter. Pris for eftertilmelding er løbets pris + 75 kr.

Udlevering af startnumre og t-shirts på dagen samt eftertilmelding foregår på Måbjerg Skole ca. 700m fra start/målområdet.

 

Forplejning

Der er depoter for hver ca. 5 km på samtlige distancer. Ved depoterne vil der være vand, energidrik, saft og frugt.

Der er frugt og drikkevarer til alle løbere ved depotet i målområdet.

Det er muligt at købe mad og drikkevarer på festpladsområdet.

 

Medalje og diplom

Der er medalje og online diplom til alle deltagere, der gennemfører løbet.

Medalje udleveres så længe lager haves.

 

Præmieoverrækkelse

Der er præmieoverrækkelse umiddelbart efter, at de 3 første deltagere (mænd/kvinder – drenge/piger) på hver distance er kommet i mål.
OBS! På 5 og 10 km WALK er der lodtrækningpræmier og IKKE præmier for hurtigste målgang. Lodtrækningspræmier afhentes ved Bagageopbevaring på løbsdagen inden kl. 17.

 

Bemærk

Alle har med deres tilmelding accepteret, at de løber på eget ansvar, og at arrangørerne ikke kan gøres ansvarlig. Det er ikke tilladt at have ledsagelse på ruten. Overtrædelse vil medføre diskvalifikation. Bliver man forhindret i at deltage eller opstår der force majeure, der tvinger arrangørerne til at aflyse, er der ikke krav på tilbagebetaling.

Ruterne er på 5 km, 10 km og halvmaraton er DAF opmålt.

 

Kontakt

vestjylland@dgi.dk

 

DGI arrangerer i samarbejde med

Nedtællingen er begyndt!

Dag(e)

:

Time(r)

:

Minut(ter)

:

Sekund(er)

Arrangørerne er Fodslaw Holstebro, Vestjydsk orienteringsklub, HOK Holstebro, Mejdal-Halgård Motion, Tvis cykelmotion, Tvis løb & Motion, Mejrup Cykel Club, Skovmotionisterne og DGI Vestjylland.